بالاخره به غار هوتو هم توجّه شد !!!!!!!!!

نخستین نمایشگاه غار موزه جهان در غار 12هزار ساله هوتو ساخته می شود.
نخستین نمایشگاه غار موزه جهان در غار 12 هزار ساله هوتو با همكاری میراث فرهنگی استان مازندران و متخصصین فرانسوی و در صورت تصویب طرح اولیه، ساخته می شود.

به گزارش «میراث خبر»، غار هوتو كه قدمتش به شش هزار سال قبل از میلاد بر می گردد در حوالی شهرستان بهشهر واقع شده است. به دنبال كاوش در غارهای هوتو و كمربند در سال 1951 از وجود انسان در عصر یخبندان در این غارها خبر داده شد. باستان شناسان اخیراً آثاری از تمدن دوران آهن، برنز و تمدن دوران های «كالكولتیك» و «نئولیتیك سفال» در غار هوتو را كشف كرده اند.
سهیلا رجایی رئیس میراث فرهنگی استان مازندران به «میراث خبر» گفت: «برای احیا و انجام بررسی های لازم در غار هوتو خانم ماری شانتال سوتو متخصص غارموزه و مدیر پارك موزه اركئودروم فرانسه، در بازدیدی از غار هوتو طرح اولیه ارایه شده غارموزه را مورد بررسی قرار داد.»
وی در خصوص ویژگی های طرح اولیه گفت: « بر مبنای طرح اولیه، قرار است در زیر غار، فضایی نمایشگاهی ساخته شود. در این نمایشگاه ابزارهای اولیه سنگی، دست افزارها و دیگر آثار كشف شده در كاوش های این غار، در معرض نمایش قرار داده می شود. به گفته رجایی با توجه به ضرورت حفظ بافت طبیعی غار، فضای طبیعی غار هیچ گونه تغییری نمی كند و این نمایشگاه در قسمت زیر غار ساخته خواهد شد.»
رجایی اظهار داشت: «در صورتی كه طرح اولیه تصویب شود و اعتباری برای شروع طرح اولیه اختصاص یابد، می توان گفت كه ایجاد نمایشگاه غارموزه هوتو اولین نمایشگاه غارموزه در سطح جهان است.»
به گفته این مسئول، هدف از ساخت غارموزه، زنده كردن آثار و دوران پیش از تاریخ و شناخت بیشتر این دوران است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با تشکر از شما که حداقل کازی را در حال انجام دادن هستید متشکرم ولی از ان خارجیه با معرفت تر وفرهنگ دوست بیشتر متشکرم